قدس آنلاین- یزد : رئیس دانشگاه یزد گفت: جایگاه نیروی انسانی در توسعه استان بسیار حائز اهمیت است اما مهمتر از آن، حفظ تاثیرگذاری نیروی انسانی توانمند در یزد است

باید محیط مناسب را برای سرمایه انسانی  فراهم کنیم

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدصالح اولیاء در همایش ملی توسعه استان یزد و چشم انداز آن در افق 1404، اظهار داشت: با توجه به اهمیت شاخص منابع انسانی و رتبه دوم یزد در این زمینه، ضرورت استمرار نقش افراد تاثیرگذار در این بخش وجود دارد.

وی افزود: برای حفظ و استمرار نقش افراد تاثیرگذار و نخبگان و متخصصان باید فعالیت های اساسی انجام شود که یکی از آنها ایجاد اشتغال مرتبط با دانش فارغ التحصیلان و متخصصان جویای کار و در واقع ایجاد کسب و کار مبتنی بر دانش است.

رئیس دانشگاه یزد تصریح کرد: دانشگاهها و پارک های علم و فناوری در این خصوص نقشی اساسی دارند که باید با ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت زمینه اشتغال این افراد را فراهم کرد.

اولیاء خاطرنشان ساخت : در مرحله دوم باید یکسری مسائل زیست محیطی، خدمات زیربنایی و آموزشی و بهداشتی مناسب و در مجموع جذابیت‌های شهری، زیبایی و امنیت شهری و حتی فرهنگی در استان ارائه شود تا افراد تاثیرگذار در استان ماندگار شوند.

وی گفت : به عنوان نمونه اگر استان یزد به عنوان مهد گفت و گوی تمدن‌ها شناخته می‌شود باید مقدمات آن با همراهی همه گروهها و جناح‌ها فراهم شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دانش آموختگان و تربیت شدگان یزد توانسته اند در حوزه های مختلف افراد تاثیرگذاری در کشور باشند و این نگرانی وجود دارد که یزد نتواند کیفیت قبلی خود را در طول تاریخ حفظ کند.

اولیاء افزود : باید بستر مناسبی برای جذب نخبگان در استان یزد فراهم شود چراکه دانش آموختگان یزد در دیگر مناطق کشور موفقیت های چشمگیری داشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از سازمان برنامه و بودجه استان و استاندار محترم در حمایت از برگزاری این همایش، تصریح کرد که یزد با جمعیت 1.5 درصدی کشور بلحاظ کمی حرفی برای گفتن ندارد و باید در خصوص مسائلی نظیر تولید دانش، فراگیری صنایع نوین و... نقش خود را ایفا کند.

رئیس دانشگاه با اشاره به خوشنامی یزد و یزدی در طول تاریخ گفت: هرکدام از ما وابسته به هر گروه و تفکری هستیم باید تمام تلاش خود را برای حفظ و بهبود وضعیت استان یزد در این رابطه بکار بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.